Domů / Plzeňský rozhled / Den matek znamená pro květinářství větší zisky než Sv. Valentýn

Den matek znamená pro květinářství větší zisky než Sv. Valentýn

Den matek se v různých formách a dnech slaví po celém světě. V České republice si ho letos připomeneme 13. května. Podle průzkumu společnosti Fleurop letos obdaruje svou matku téměř 80 % respondentů, a to nejčastěji květinami. Ze všech významných dnů je pro Čechy Den matek nejčastější příležitostí k obdarování květinami.

Den matek vzdávající hold všem matkám a mateřství předstihl v darování květin oblíbený Valentýn či dnes trochu kontroverzní MDŽ. Podle průzkumu květinové služby Fleurop kupuje pravidelně květiny ke Dni matek téměř 52 % respondentů, v ostatní dny je to o několik desítek procent méně (na MDŽ celkem 10,5 %, na Sv. Valentýna 8 % a na Prvního máje 3,1 % respondentů). Květiny vůbec nekupuje více než čtvrtina Čechů.

Květiny ke Dni matek letos koupí více než polovina

květiny – dílo Elisabeth Schoenemann

I když květiny ke Dni matek někdy v minulosti koupilo téměř 80 % lidí, letos kytici pořídí 58,6 % respondentů. Více než 22 % maminek dostane drobný dárek (např. kniha) a téměř 12 % přání. V menší míře darujeme také např. večeři, věc pro domácnost a zahradu, dárkovou kartu či voucher, službu typu masáž, oblečení, doplňky či šperk. Více než pětina respondentů ke Dni matek nepořizuje žádný dárek.  Nejdůležitějším aspektem při výběru květin je pro nás vzhled a kvalita, následně až cena a servis. Téměř třetina respondentů je ochotná do kytice investovat od 201 do 400 korun. Méně než 200 korun utratí pětina respondentů, více jak 400 korun pak pouze desetina.

Na online květinové služby nejsme zvyklí

Servis je pro dotázané nejméně důležitým aspektem při výběru květin. Z průzkumu vyplynulo, že například květinovou doručovací službu nevyužije až 90 % respondentů, ačkoliv může lidem šetřit čas i starosti. „Online doručování květin má v zahraničí hlubší kořeny, v Česku si na podobné služby lidé teprve zvykají. Naším cílem proto je široké veřejnosti ukázat, že umíme vše zařídit online a bez starostí, aniž by se to negativně projevilo na vzhledu či čerstvosti květin,“ říká Jitka Mandysová ze společnosti Fleurop, která v současnosti doručuje květiny nejen po celé České republice, ale i do více než 150 zemí světa, kde má své spolupracující floristy a floristická studia a zaručuje tak nejen včasné dodání, ale především vynikající kvalitu.

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Oslava 10. výročí EHMK pomáhá kulturním projektům

Plzeňští radní  rozhodli, že speciální  dotační  program podpoří projekty, které budou nejrůznější  organizace  a spolky …