Jedna z největších bankovních poboček v západních Čechách – pobočka Komerční banky v Goethově ulici v Plzni – prošla v uplynulých čtyřech letech zcela zásadní proměnou. Z nevýrazné budovy se stala jednou z architektonických dominant centra západočeské metropole. My jsme se zajímali, jak se tato modernizace dotkla klientů banky. Proto jsme se zeptali ředitele pobočky Patrika Bělohlavého.
Jakou změnu zaznamenají klienti při vstupu do prakticky zcela přestavěné pobočky?
Jednou ze zásadních změn, kterou klienti zaregistrují hned při vstupu do pobočky, jsou pracovníci zákaznického servisu. V případě naší pobočky spíše pracovnice. Jejich rolí je klienta přivítat, zajistit pro něj základní bankovní služby, jako je například zadání platebního příkazu, nebo ho doprovodit k jeho osobnímu bankéři. Každého klienta tedy čeká příjemné přivítání a okamžité řešení jeho požadavků.
Další nepřehlédnutelnou změnou je moderní, prosvětlený a vzdušný interiér. Standardní bankovní přepážky jsme nahradili prosklenými a pohodlnými boxy, které nabízejí dostatek soukromí a diskrétnosti při jednání s bankovním poradcem.
Do třetice bych zmínil moderní technologie. Kromě informačních LED obrazovek mají klienti k dispozici počítače pro bezpečné přihlášení do svého internetového bankovnictví, ale také tablety. Celá pobočka je pokryta wi-fi sítí. To vše nám umožňuje, abychom klientům, kteří mají k moderním technologiím odstup a mají strach, že jde o něco komplikovaného, na místě ukázali, jak praktické a jednoduché je ovládání účtu přes mobil, tablet nebo počítač.
Jsou vaši klienti v dnešní počítačové době ochotni stále navštěvovat pobočku?
To rozhodně ano. Internetové a mobilní bankovnictví sice dokáže klientům zajistit základní bankovní služby, ale nedokáže poskytnout poradenství, tedy radu jak nejlépe financovat bydlení, jak nejvýhodněji spořit nebo zhodnotit volné finanční prostředky, jak se nejkvalitněji pojistit. Plánovat své peněžní příjmy, úspory a výdaje. Role poboček se přesouvá od operací servisního typu k profesionálnímu finančnímu poradenství. A právě pro to jsme na naší pobočce připravili ty nejlepší podmínky.
Připravili jste pro klienty nějakou speciální nabídku?
V souvislosti s otevřením modernizované pobočky jsme připravili speciální nabídku spotřebitelských úvěrů jen za 6,9 % p.a., která bude aktuální po celé předvánoční období, ale také následně během ledna, kdy lidé využívají výhodných slevových akcí.
Naše pobočka je rovněž velmi úspěšná v poskytování hypotečních úvěrů. I v této oblasti umíme klientům nabídnout mimořádně výhodné podmínky.
Jsou klienti se službami vaší pobočky spokojeni?
Pro nás je důležité budovat s klientem dlouhodobý, rovnoprávný a loajální vztah. Chceme, aby se u nás neobával mluvit o svých finančních potřebách, protože jen tak umíme nejlépe poradit. Jsem přesvědčen, že se tyto vztahy s klientem daří úspěšně budovat, o čemž svědčí i jejich rostoucí počet.
Přežijí bankovní pobočky rok 2020?
Určitě. Troufám si tvrdit, že tady bankovní pobočky budou dlouho i po tomto roce.