Domů / Plzeňský rozhled / Kraj se stará o střední školství a některé speciální vzdě­lávací instituce.

Kraj se stará o střední školství a některé speciální vzdě­lávací instituce.

V Plzeňském kraji máme 77 škol a školských zařízení, v tomto volebním obdo­bí jsme investovali 1,002 miliardy do stavebních investic, říká náměstek hejtmana pro školství a sport Ing. Vladimír Kroc (ANO 2011). Více se už dozvíme z následujícího rozhovoru. 

Ing. Vladimír Kroc

Váš pracovní záběr v roli je široký a určitě i zajímavý, dá se o něm povídat celé hodiny. Jaké téma dnes zvolíme – školství nebo sport?

Vzhledem k důležitosti vzdělání našich dětí a prezentovaných potížích ve školství celostátními médii, vidím jako prioritní právě dění ve školách. O spor­tu můžeme mluvit příště. Hned na začátek pro čtenáře několik ne­zbytných dat. Plzeňský

Váš pracovní záběr v roli náměstka hejtmana pro školství a sport je široký a určitě i zajímavý, dá se o něm povídat celé hodiny. Jaké téma dnes zvolíme – školství nebo sport?

Vzhledem k důležitosti vzdělání našich dětí a prezentovaných potížích ve školství celostátními médii, vidím jako prioritní právě dění ve školách. O spor­tu můžeme mluvit příště. Hned na začátek pro čtenáře několik ne­zbytných dat. Plzeňský kraj se stará o  střední školství a některé speciální vzdě­lávací instituce. Máme 77 škol a školských zařízení, v tomto volebním obdo­bí jsme investovali 1,002 miliardy do stavebních investic. Nej­častější­mi stavebními pracemi, včetně zajiš­tění projektové dokumentace, byly střechy a fasády budov, výměny oken, rekonstrukce odborných učeben s šatnami a sociálním zařízením, ale také kuchyně, regulace topného systému, elektroinstalace, přípojka datové sítě, střešní nástavba, re­konst­rukce půdních prostor pro potřeby rozšíření výuky a v neposlední řadě rekonstrukce domovů mládeže. Dalších 49,6 mil. Kč bylo školám poskytnuto na strojní investice.

Vladimír Kroc sleduje výtvory šikovných rukou studentů a učňů

Pro Plzeňský kraj  jako oblast strojírenství a techniky je otázka tech­nického vzdělávání určitě perspektivní i z hlediska budoucího zaměstnání.

Každoročně náš kraj pořádá mnoho soutěží na podporu technického a odborného vzdělávání určených žákům od mateřských až po střední školy. Rukodělná soutěž „Řemeslo má zlaté dno“ je určena pro vlastnoručně vyrobené předměty bez omezení techniky. Týmy středoškoláků poměřují své znalosti v „Technické olympiádě Plzeň­ského kraje“ pořádané ve spolupráci se Západočeskou univerzitou v Plzni. V soutěži „Technika má zlaté dno“ se ukáže, jak ve smíšených týmech umí spolupracovat žáci středních a základních škol při sestrojování funkčních modelů ze stavebnic Merkur a Boffin. Nejoblíbenější akcí pro všechny věkové kategorie jsou robotické soutěže. Pro starší žáky   pořádáme závody robotických vozítek i na celostátní a mezinárodní úrovni (ROBO-VOZÍTKO PLZEŇ 2024). Nejlepší studenti gymnázií se utkají o titul „Gymnazista roku“ ve vědomostní soutěži. Ve spolupráci se ZČU proběhla také on-line matematická soutěž „mKONTEXT“ a on-line soutěž „Kontext“ v porozumění anglickému odbornému textu pro žáky středních škol. Novinkou byla soutěž „MINIDRON 2023“ pro týmy žáků středních škol, kdy museli s dronem v časovém limitu zvládnout vytyčenou trasu.

Se studenty v Křimicích před dokončenou nákladní TATROU

V televizi byla reportáž, jak studenti a učni v Kopřivnici staví nákladní vůz TATRA od úplného začátku, šroubek po šroubku.

Plzeňský kraj již potřetí realizoval projekt Tatra do škol, který financuje z vlastních zdrojů, tentokrát částkou 4 mil. Kč vč. DPH. Do projektu je zapojeno 5 žáků SPŠ dopravní Plzeň, dva studenti střední školy Rokycany a dva ze střední školy Kralovice. Se svými učiteli odborného výcviku absolvují školení v servisní škole v Kop­řiv­nici a přivezou si rozloženou Tatru ve formě stavebnice do SPŠD v Křimicích, kde pod dozorem učitelů vůz sestaví. Nákladní vozidlo TATRA je následně uvedeno do provozu a slouží Správě a údržbě silnic Plzeňského kraje.

Nezapomínáte na své volnočasové aktivity?

Při své práci pro občany západních Čech mně zbývá velmi málo času. Ten se snažím využít k různorodým pohybovým aktivitám, jezdím na kole, hraji golf, mám v oblibě procházky po Ro­kycansku a pracuji na údržbě rodinného domku. A své požadavky na čas a moji aktivitu má samozřejmě i činnost v hnutí ANO 2011, kde jsem oblastním předsedou a členem krajského předsednictva. Máme 77 škol a školských zařízení, v tomto volebním obdo­bí jsme investovali 1,002 miliardy do stavebních investic. Nej­častější­mi stavebními pracemi, včetně zajiš­tění projektové dokumentace, byly střechy a fasády budov, výměny oken, rekonstrukce odborných učeben s šatnami a sociálním zařízením, ale také kuchyně, regulace topného systému, elektroinstalace, přípojka datové sítě, střešní nástavba, re­konst­rukce půdních prostor pro potřeby rozšíření výuky a v neposlední řadě rekonstrukce domovů mládeže. Dalších 49,6 mil. Kč bylo školám poskytnuto na strojní investice.

Pro Plzeňský kraj  jako oblast strojírenství a techniky je otázka tech­nického vzdělávání určitě perspektivní i z hlediska budoucího zaměstnání.

Vladimír Kroc na novém dopravním hřišti v Kralovicích

Každoročně náš kraj pořádá mnoho soutěží na podporu technického a odborného vzdělávání určených žákům od mateřských až po střední školy. Rukodělná soutěž „Řemeslo má zlaté dno“ je určena pro vlastnoručně vyrobené předměty bez omezení techniky. Týmy středoškoláků poměřují své znalosti v „Technické olympiádě Plzeň­ského kraje“ pořádané ve spolupráci se Západočeskou univerzitou v Plzni. V soutěži „Technika má zlaté dno“ se ukáže, jak ve smíšených týmech umí spolupracovat žáci středních a základních škol při sestrojování funkčních modelů ze stavebnic Merkur a Boffin. Nejoblíbenější akcí pro všechny věkové kategorie jsou robotické soutěže. Pro starší žáky   pořádáme závody robotických vozítek i na celostátní a mezinárodní úrovni (ROBO-VOZÍTKO PLZEŇ 2024). Nejlepší studenti gymnázií se utkají o titul „Gymnazista roku“ ve vědomostní soutěži. Ve spolupráci se ZČU proběhla také on-line matematická soutěž „mKONTEXT“ a on-line soutěž „Kontext“ v porozumění anglickému odbornému textu pro žáky středních škol. Novinkou byla soutěž „MINIDRON 2023“ pro týmy žáků středních škol, kdy museli s dronem v časovém limitu zvládnout vytyčenou trasu.

V televizi byla reportáž, jak studenti a učni v Kopřivnici staví nákladní vůz TATRA od úplného začátku, šroubek po šroubku.

Plzeňský kraj již potřetí realizoval projekt Tatra do škol, který financuje z vlastních zdrojů, tentokrát částkou 4 mil. Kč vč. DPH. Do projektu je zapojeno 5 žáků SPŠ dopravní Plzeň, dva studenti střední školy Rokycany a dva ze střední školy Kralovice. Se svými učiteli odborného výcviku absolvují školení v servisní škole v Kop­řiv­nici a přivezou si rozloženou Tatru ve formě stavebnice do SPŠD v Křimicích, kde pod dozorem učitelů vůz sestaví. Nákladní vozidlo TATRA je následně uvedeno do provozu a slouží Správě a údržbě silnic Plzeňského kraje.

Nezapomínáte na své volnočasové aktivity?

Při své práci pro občany západních Čech mně zbývá velmi málo času. Ten se snažím využít k různorodým pohybovým aktivitám, jezdím na kole, hraji golf, mám v oblibě procházky po Ro­kycansku a pracuji na údržbě rodinného domku. A své požadavky na čas a moji aktivitu má samozřejmě i činnost v hnutí ANO 2011, kde jsem oblastním předsedou a členem krajského předsednictva.

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Policisté dnes převzali další zdravotnický materiál za milion korun

Myšlenka dovybavit policejní jednotky, především ty prvosledové, zdravotnickým materiálem, vznikla na jednání Bezpečností rady Plzeňského …