Více než 200 pedagogů z celkem devíti základních škol v Plzni, tedy v podstatě vždy celá sborovna dané školy, projde do konce roku 2025 školením zaměřeným na formativní hodnocení žáků. To má za cíl podporovat pokrok dítěte i jinak než jen pomocí známek, tedy slovně. Získané znalosti učitelé využijí také v souvislosti s tím, že od školního roku 2027/28 bude ve všech 1. třídách možné už jen slovní hodnocení, od školního roku 2028/29 pak i ve 2. třídách. 
Momentálně v základních školách převažuje tzv. ‚sumativní‘ hodnocení, tedy hodnocení pomocí známek. Ne u všech žáků je ale takové známkování vhodné. Díky slovnímu hodnocení, a to nejen na vysvědčení, ale i v průběhu celého roku, je možné lépe dítě motivovat a hodnotit jeho pokrok.
Žákovi také dává lepší informaci o tom, co se naučil a co se má ještě naučit. Hodnocení se tak bere jako nástroj učení. Takto rozsáhlé proškolování, jež cílí přímo na kompletní tým všech učitelů dané školy, se v Plzni koná vůbec poprvé.
Vzdělávací kurzy učitelům poskytnou důležitý vhled do tématu. Kurzy se odehrají přímo na školách v prostředí, které učitelé dobře znají, tedy v podstatě v jejich sborovně. Součástí bude modelování konkrétních technik, během kterých si účastníci vyzkouší formativní hodnocení při praktických ukázkách. Možnost proškolení pedagogů využije v Plzni devět škol, pro každou z nich je připraven kurz o délce 8 krát 45 minut.
Plzeňský rozhled