Domů / Plzeňský rozhled / Škodovácká tramvaj pro německé město Chemnitz

Škodovácká tramvaj pro německé město Chemnitz

Škoda Transportation představila v rámci slavnostní akce v německém městě Chemnitz první z celkem čtrnácti nových moderních tramvají ForCity Classic. Jedná se o obousměrné 100% nízkopodlažní vozidlo s nerezovou skříní. Celková hodnota zakázky je zhruba 950 milionů korun.

„Tramvaj, kterou dnes předáváme zákazníkovi, má mnoho významných inovací a je navržena v duchu představ o budoucnosti tramvajové dopravy. Toto první vozidlo v současné chvíli zahajuje několikaměsíční náročné typové zkoušky přímo v Chemnitzu. První cestující by se jím měli svézt ve zkušebním provozu na jaře příštího roku. Celá flotila bude do Německa dodána do léta 2019. Tato nová tramvaj ze Škodovky je výsledkem skvělé práce našich obchodníků, techniků, konstruktérů a dalších, kterým patří mé poděkování,“ říká Petr Brzezina, předseda představenstva a generální ředitel skupiny Škoda Transportation .

Dopravní podnik v Chemnitzu (CVAG) získá moderní nízkopodlažní vozidla splňující nejnovější německé požadavky na plnou bezbariérovost. Cestující se mohou těšit na komfortní prostorná vozidla, v jejichž interiéru budou k dispozici dva velké multifunkční prostory pro až čtyři invalidní vozíky nebo dětské kočárky, případně pro 4 až 6 jízdních kol.

„Už v roce 2012 jsme měli možnost v Chemnitzu vozit cestující v testovacím provozu naší pražskou tramvají ForCity Alfa. Tehdejší provoz byl vyhodnocen velice úspěšně a stal se základem pro naši později úspěšnou nabídku. V roce 2016 jsme v tvrdé konkurenci vyhráli výběrové řízení na dodávku těchto čtrnáct vozů. Jsem rád, že dnes představujeme veřejnosti tramvaj plnou inovací, za které považujeme 100% nízkopodlažnost bez ramp, bezpřevodovký pohon s motory osazenými permanentními magnety v kombinaci se vzduchovým vypružením. Dodávka Tramvají pro Chemnitz je druhou referencí tramvají skupiny Škoda Transportation v Německu. Díky tomu si upevňujeme pozici v západní Evropě a sbíráme potřebné zkušenosti a reference pro další tendry,“ dodává Zdeněk Majer, viceprezident pro obchod skupiny Škoda Transportation.

Vozidla mají mnoho významných inovací. Tramvaj je vybavena klimatizací jak v prostoru řidiče, tak i v prostoru pro cestující. Vozidlo navíc disponuje přehledným informačním systémem a novým sofistikovaným audiosystémem pro zrakově postižené. Délka tramvaje je 31,4 m, šířka 2,65 m. Celková kapacita cestujících dosahuje až 281 lidí, z toho je 64 sedících.

„Maximální rychlost tramvaje dosahuje 80 km/h. Ovšem pro provoz v německém Chemnitz je tato rychlost omezena jen na 60 km/h. Kvalitní jízdní vlastnosti i při nepřízni počasí zajistí 100% adheze (12 kol = 12 motorů bez převodovky). Skříň vozidla je vyrobena z nerezové oceli, pevnostně je navržena jako LRV (příměstská vozidla). Vozy rovněž mají novou generaci elektrického pohonu vyrobeného také ve Škodovce,“ doplňuje technické parametry vozu Jaroslav Kulhánek, hlavní projektant Škoda Transportation.

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Předvánoční čestná adopce želvy paprsčité žáků z Horní Břízy

Odpady a jejich recyklace je velké evropské téma. Neustále jich totiž přibývá. Papír a železo …