Ředitelství silnic a dálnic ČR má na každém středisku správy údržby dálnice provozuschopné centrum pro výrobu a distribuci solanky. Jednak roztoku vody a chloridu sodného, jednak roztoku vody a chloridu vápenatého. Zásoba posypových materiálů je vypočítána pro průměrnou zimu, v případě zvláště nepříznivého počasí je ještě možné sáhnout do nouzových rezerv.
Důležitým prvkem systému zimní údržby silnic jsou rovněž dispečerská pracoviště. Dispečeři na SSÚD mají ve většině případů k dispozici online obrazové údaje z dohledových kamer, informace o aktuálních hodnotách z meteorologických stanic, ale i ze snímačů umístěných přímo na vozovkách. Zaměstnanci center zároveň vyhodnocují krátkodobé, střednědobé, i liniové předpovědi ČHMÚ pro jednotlivé tahy. Součástí systému je i srážkový radar.
Do problémů se v některých krajích dostali silničáři s dodávkou nové techniky ze zahraničí. Správa a údržba silnic v Jihočeském kraji (SÚSJK) obdrží sedm z 15 nově pořízených sypačů až na začátku roku 2021. „Dodat nám je mělo Volvo a Scanie, obě firmy měly výpadek. Byly dva měsíce zavřené kvůli koronaviru, jedné dokonce vyhořela fabrika,“ řekl Jan Štícha, ředitel SÚSJK.