Domů / Plzeňský rozhled / Za první dva týdny zaregistrovali k očkování na 250 seniorů

Za první dva týdny zaregistrovali k očkování na 250 seniorů

Město Plzeň spolu s Mezigeneračním a dobrovolnickým centrem TOTEM spustilo v pondělí 18. ledna vlastní systém pomoci seniorům s registrací na očkování proti covid-19, dobrovolníci centra mohou i seniory na očkování doprovodit. Za prvních 14 dní fungování linky 374 780 960 pro plzeňské seniory a linky 374 721 689 pro seniory z Plzeňského kraje vyřídili pracovníci centra celkem 525 hovorů, z toho vzešlo 249 registrací na očkování a celkem 28 plzeňských seniorů požádalo o doprovod na samotné očkování.

Lidé mohou telefonovat každý všední den v čase od 9 do 15 hodin. TOTEM nabízí seniorům také možnost vyslat dobrovolníka přímo do jejich bydliště, kde spolu vyplní registraci. Registrovat se mohou senioři i na dalších připravených kontaktních místech, která ve spolupráci zřizují jednotlivé městské obvody.

„Pod centrem TOTEM jsme spustili call centrum hned následující pracovní den po spuštění rezervace seniorů 80+ na očkování proti covid-19. Chceme seniorům maximálně pomoci a chránit jejich zdraví. Organizace TOTEM je pro plzeňské seniory důvěryhodnou a známou institucí, což dokazuje obrovský zájem o pomoc s registrací na očkování. Chtěl bych poděkovat centru za velkou, a především profesionální pomoc nejstarším spoluobčanům. Dokladem, že TOTEM svoji činnost vykonává skvěle, jsou velmi pozitivní zpětné vazby nejen seniorů, ale i jejich rodinných příslušníků,“ uvedl primátor Plzně Martin Baxa.

Centrum také nabízí možnost vyslat dobrovolníka přímo do bydliště seniora, takovéto možnosti využilo doposud minimum klientů. Při sdělování osobních údajů mají domluvené ochranné prvky v komunikaci a snaží se v maximální možné míře zachovávat bezpečí hygienické i osobní. 

„Nejvíce hovorů, celkem 112, v jeden den jsme odbavili hned druhý den fungování call centra v úterý 19. ledna. Z toho jsme zaregistrovali na očkování 67 seniorů. Telefonní centrum funguje jako ústředna až s deseti přístroji dle potřeby a aktuálního zájmu. Největší nápor na telefonní linku vzniká každý den mezi devátou a 11:30 hodin, senioři ale volají již často od osmi hodin ráno. Až třetinu hovorů tvoří dotazy rodinných příslušníků s prosbou o pomoc, jak  mají doma zaregistrovat svého staršího člena rodiny nebo nás žádají o radu i praktiční lékaři a předávají nám jejich pacienty k registraci na očkování,“ dodala ředitelka organizace TOTEM Vlasta Faiferlíková.

TOTEM se při registraci seniorů na očkování covid-19 potýká především s technickými problémy.  Přesto je  těší velmi pozitivní kladná zpětná vazba od seniorů, kterým pomůžou, a jejich rodinných příslušníků. Ale o tom, jak skvěle plzeňská linka TOTEMu funguje, vědí již i na pražské lince 1221 ministerstva zdravotnictví a občany z Plzeňského kraje na ni přímo odkazují.

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Záchranáři hledají svědky víkendové události – napadení samice labutě

K napadení samice labutě velké z hnízdícího páru na Pekelném rybníku u Vejprnic došlo v  sobotu (18. …