České dráhy převzaly letošní devátý a desáty Vectron, vyrazily do západních Čech a na Moravu. Nové lokomotivy je možné potkat na tratích Praha – Plzeň – Cheb, Cheb – Ústí nad Labem a Praha – Pardubice – Olomouc – Staré Město u Uherského Hradiště.
Letos tak už zbývá dodat poslední dva plánované stroje Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Jejich předání je plánované na prosinec. V příštím roce poskytne společnost RSL Českým drahám dalších 22 těchto lokomotiv a naplní tak rámcový kontrakt na 50 strojů.
Posledně dodané lokomotivy byly nasazeny na linky R 18 Slovácký expres, R 15 Krušnohor a Ex 6 Západní expres. Stroj 193.572 vyjel poprvé 7. listopadu na vlaku R 897 Zlínský expres z Prahy do Otrokovic a 193.573 byla prvně v čele vlaku Ex 566 Západní expres Praha – Cheb o den později (8. listopadu).
Lokomotivy Siemens Vectron mají maximální rychlost 200 km/h a výkon 6,4 MW. Určeny jsou pro provoz na tratích s trakční soustavou 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Vybaveny jsou vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiokomunikací GSM-R. České dráhy je provozují na vnitrostátních linkách a na spojích do Německa, Polska, na Slovensko a do Maďarska. Vedle lokomotiv pronajatých u leasingových firem ELL (10 kusů) a RSL (50 kusů) vlastní jednu lokomotivu a dalších 50 lokomotiv v provedení pro rychlost 230 km/h objednaly u společnosti Siemens.