Stavební práce napojení severního Rokycanska na D5 běží naplno

Plzeňský kraj plánuje v letošním roce realizovat celkem 89 dopravních staveb.  Jednou z nich je nové napojení severního Rokycanska na dálnici D5 prostřednictvím přeložky silnice II/232, kterou  hodlá  společnost ROADFIN jako její zhotovitel dokončit již příští rok. Stavební práce na této dopravní stavbě proto během letošního léta běží naplno.  Po dostavbě západního okruhu města Plzně se v tomto případě jedná o druhou největší dopravní investici Plzeňského kraje v jeho historii.

foto – Roadfin

Jde o první etapu stavby přeložky silnice II. třídy II/232 vedoucí v nezastavěných částech obcí, tedy ve volném terénu s úrovňovým křížením stávajících silnic, polních cest, se dvěma mostními objekty a přeložkami inženýrských sítí. Začátek stavby je v místě napojení větve mimoúrovňové křižovatky na silnici II/183 u D5, dále trasa probíhá severojižním směrem převážně volným, nezastavěným územím. Pěší turisté a cyklisté se mohou těšit na novou lávku, která umožní bezpečné křížení s touto důležitou dopravní cestou. Stavba zahrnuje rovněž most přes Voldušský potok. Délka nové silnice bude 5,3 km.

„Na mostním objektu přes Voldušský potok jsou již postaveny opěry i pilíře a nyní probíhají práce na mostovce. Zrealizována je již přeložka silnice III/2322 v úseku Litohlavy x Osek, která je v režimu předčasného užívání,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast dopravy Pavel Čížek.

Napojení severního Rokycanska

Největší objem prací se však provádí pod dálničním mostem, kde je v současné době plná uzavírka ve směru od dálničního sjezdu/nájezdu na Litohlavy. Pracuje se již i na založení cyklostezky, úpravě jízdních pruhů včetně přípojných, úpravě nájezdu na dálnici, na gabionové zdi pod dálničním mostem, odvodnění komunikace, výměně a prodloužení kanalizace pod silnicí.

V celé délce hlavní trasy přeložky se těží materiál ze zářezů a navážejí se násypy, průběžně se pracuje na přeložkách sítí, tj. vodovodu, kanalizaci, melioracích, dále na propustcích a hospodářských sjezdech.  Cena stavby   byla stanovena na 593,8 mil. Kč (vč. DPH), vysoutěžená cena pro SÚS PK je však i v tomto případě výrazně nižší a činí 358,9 mil. Kč (vč. DPH).

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Před 20 lety se bobr evropský vrátil na Šumavu

Správa Národního parku Šumava si již pro tradiční, celoroční téma letos zvolila návraty. V rámci …