Nejlepší stavby Plzeňského kraje na hlavním nádraží v Plzni

Putovní expozice fotografií děl, která letos soutěžila o titul Stavba roku Plzeňského kraje, je ode dneška k vidění na své závěrečné zastávce. Dvacet panelů umístěných ve vestibulu plzeňského hlavního nádraží představuje jednotlivé stavby spolu s hodnocením odborné poroty. Přestavba osobního nádraží a mostů v Mikulášské ulici získala v letošním ročníku soutěže Čestné uznání poroty. Další železniční stavba, modernizace trati Rokycany – Plzeň, v soutěži zvítězila a odnesla si titul Stavba roku Plzeňského kraje 2018. 

Výstava od července putovala po Plzeňském kraji, aby představila díla, která se ucházela o titul Stavba roku Plzeňského kraje a další ceny. Všech 32 soutěžních staveb, z toho 20 nominovaných a 13 oceněných, už mohli vidět lidé v Plané, Stříbře, Klatovech, Dobřanech a budově ZČU v Plzni. Od 3. prosince do 5. ledna budou fotografie s uvedeným hodnocením odborné poroty umístěny v horním vestibulu hlavního nádraží v Plzni.

Právě osobnímu nádraží bylo za přestavbu zahrnující přemostění Mikulášské ulice uděleno Čestné uznání v soutěži Stavba roku Plzeňského kraje. Odborná porota ocenila vysoce profesionální provedení a logistiku prováděných prací, probíhajících při neomezeném provozu železniční dopravy.  Vítězný titul Stavba roku Plzeňského kraje v kategorii dopravních a inženýrských staveb získala také další součást plzeňského železničního uzlu. Modernizace trati Rokycany – Plzeň byla oceněna za vysoce profesionální provedení a za jemné zasazení významné dopravní stavby do krajiny. Porota zároveň vyzdvihla zvýšení technických parametrů železniční tratě, komfortu pro cestující a bezpečnosti železničního provozu. Investorem obou oceněných dopravních staveb byla Správa železniční dopravní cesty.

Přínosy pro cestující má i přestavba plzeňského hlavního nádraží. „Pro moderní a rychlejší železniční dopravu byla  významná i druhá z oceněných staveb SŽDC, tedy rekonstrukce chebského zhlaví a přestavba mostů Mikulášská. Z pohledu cestujících byla však nejdůležitější s tím spojená rekonstrukce nástupišť a jejich zastřešení, přístup na nástupiště včetně výtahů a eskalátorů a vybudování nového podchodu ve východní části nádraží,“ uvedla Radka Pistoriusová, vedoucí tiskového oddělení Správy železniční dopravní cesty.

Více informací o soutěži najdete na www.stavbarokupk.cz.

 

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Před 20 lety se bobr evropský vrátil na Šumavu

Správa Národního parku Šumava si již pro tradiční, celoroční téma letos zvolila návraty. V rámci …