Historicky první ročník konference Plant-Powered Perspectives 2020 byl zaměřen čistě na rostoucí trend rostlinných produktů. Konference se kvůli pandemii koronaviru odehrávala ve virtuálním prostředí. Začátek konferenčního programu se nesl ve znamení tržních čísel.

Podle Andrey Vozníkové z agentury Nielsen se v brzké budoucnosti na trhu objeví rostlinné alternativy vajec, mořských plodů, uzenin z hub a cibule nebo rostlinná mražená hotová jídla mezinárodní kuchyně, dále hovořila o rostoucím rostlinném trendu v konkrétních číslech: „Rostlinná mléka v porovnání prodejů z loňského roku a roku 2012 vzrostla o 331 %, rostlinné jogurty o 900 %.“ Tento trend se rozhodla následovat i původně mlékárenská společnost z Polska Jogurty Magda. Zástupkyně společnosti Magdalena Kubit v rámci své prezentace popsala přechod společnosti k rostlinné výrobě a vývoj velmi oblíbeného kokosového jogurtu PlantOn, který trval přes dva roky.

„Jak nasytit předpokládaných 10 miliard lidí, kteří na naší planetě budou žít v roce 2050? To je výzva,“ řekla při své přednášce Marika Kůrová z European Institute of Innovation and Technology. S ostatními účastníky konference se podělila o to, jak může tato organizace pomoct podnikatelům, kteří svými aktivitami chtějí přispět k udržitelnému potravinovému systému.
Jakub Lunter ze slovenské společnosti Alfa Bio zase přispěl svým vstupem o historii sóji. Začal pět tisíc let nazpět, kdy byla sója společně s rýží v Asii považovaná za posvátnou plodinu. Zmínil i citát z amerických New York Times, že „tofu je nová pizza“ a dostal se až do přítomnosti. „Miliarda lidí má dnes sóju jako hlavní zdroj proteinu,“ uvedl ve svém výstupu zástupce slovenské společnosti.