Obrázkové motivy kocoura Mikeše z populární knihy autora a ilustrátora Josefa Lady jsou námětem nového příležitostného poštovního aršíku v nominální hodnotě 55 Kč, který Česká pošta uvede do prodeje ve středu 23. června. Autorem grafické úpravy aršíku je Pavel Hrach a rytinu známky a aršíku připravil Václav Fajt.
Čtyřdílná pohádková kniha Kocour Mikeš ukazuje život na venkově počátku 20. století. Velkou inspirací bylo Josefu Ladovi jeho vlastní dětství prožité v Hrusicích. Hrdinou knihy je malý Pepík Ševců a především jeho zvířecí kamarádi v čele s černým kocourkem Mikešem, jenž se naučil chodit po dvou nohách a mluvit lidskou řečí a jemuž Pepíkův tatínek ušil boty. V nich si vykračoval po světě a nikdy nezkazil žádnou legraci. Začal chodit do školy a společně se svými kamarády prožil mnoho veselých dobrodružství. S cirkusem procestoval svět, ale rád se vracel domů. Nesmíme zapomenout ani na malého Nácíčka, bílého kocourka, který měl zahnat babiččin stesk po Mikešovi, když odešel do světa a který dojímá roztomilou nedokonalostí.
Kniha mapuje celé dětství Josefa Lady. Na bezpočtu příhod ukazuje skromný život drobných zemědělců a řemeslníků – vždyť kocourka vyhnal do světa pocit viny, že rozbil babičce krajáč. Také notoricky známá příhoda, kdy zvířecím kamarádům před hospodou někdo vymění úplně nový trakař za motocykl a babiččino zděšení, co si s ním počne, jistě dnes vyvolá nevěřícný úsměv, ale krásně dokumentuje přístup venkovských lidí k nástupu moderní doby.
Společně s aršíkem vychází i obálka prvního dne vydání (FDC), jejímž námětem je ilustrace kocoura Mikeše čtoucího kalendář vzhůru nohama. Nový příležitostný poštovní aršík vytiskla Tiskárna Hradištko, s. r. o. ocelotiskem z ploché desky kombinovaným s ofsetem v nákladu 30 000 kusů a FDC digitálním tiskem v nákladu 2 700 kusů. Zájemci si ho mohou zakoupit na vybraných pobočkách či na e-shopu České pošty.