Nové vlaky a více komfortu v režii Českých drah

České dráhy nasadí v jízdním řádu 2022 na vlaky Západní expres a Krušnohor nejmodernější soupravy InterJet,   dvě desítky zbrusu nových bezbariérových RegioPanterů pak obslouží regionální linky v Plzeňském  kraji a klimatizované vozy EC / IC nahradí v rychlících „koženky“. Více vlaků nabídne bezbariérové cestování, Wi-Fi, možnost dobíjet cestovní elektroniku. Novinkou bude rozšířená možnost dobíjení elektrických vozíků handicapovaných osob nebo elektrokol.

„S jízdním řádem 2022 nás čeká největší revoluce v kvalitě, komfortu a rozsahu nabízených služeb od nasazení Railjetů před 7 lety. Do provozu nasadíme nové vlaky v hodnotě zhruba 9 miliard korun. Velká část z nich začne jezdit od začátku nového jízdního řádu a další podle plánu nasadíme v průběhu roku 2022,“ říká Ivan Bednárik, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

Největší novinkou budou moderní soupravy InterJet. Po éře Pendolina a Railjetů, které v minulosti znamenaly zlomové okamžiky v komfortu a službách v dálkové dopravě, nyní přichází éra InterJetů, které jsou ještě lepší než jejich populární předchůdci. Nasadí  je na linky ‚Západní expres‘ a ‚Krušnohor‘. Poprvé v centrální Evropě budou vlaky vybaveny speciálními okny, která lépe propouští mobilní signál, aby se v nich dalo lépe telefonovat. V první třídě jsou bezdrátové nabíječky a novinkou budou i zásuvky na dobíjení elektrických vozíků a elektrokol.

Jednotky však nebudou mít restaurační vůz, což odpovídá současnému trendu mezi objednateli zajistit provoz vlaků na kratší a střední vzdálenosti co nejefektivněji s nízkými náklady. České dráhy však v těchto spojích nabídnou drobné občerstvení přímo na místech cestujících prostřednictvím mobilního minibaru.

„Ve velké míře se pustíme do náhrady starších vozů, takzvaných ‚koženek‘, v obyčejných rychlících. ‚Koženky‘ zmizí z plánovaných oběhů v mnoha vlacích a nahradíme je klimatizovanými vagóny s řadou služeb, jako je Wi-Fi nebo zásuvky na dobíjení cestovatelské elektroniky. Většina našich rychlíků tak nabídne komfort vlaků EC / IC,“ doplňuje Ivan Bednárik.     

Moderní soupravy zamíří i na regionální linky,  RegioPantery zase na linku P2 z Klatov přes Plzeň a Rokycany do Berouna. Díky tomu vyřadí  z každodenního provozu desítky velkoprostorových vozů z přelomu 80. a 90. let. Cestujícím nabídnou služby na úrovni dálkových expresů. Jsou klimatizované, plně bezbariérové, vybavené zásuvkami a USB konektory pro dobíjení cestovní elektroniky a nově i výkonnými zásuvkami 230 V pro dobíjení elektrických vozíků handicapovaných cestujících a elektrokol.

 

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Plzeňská ZOO hlásí – medvědi jsou vzhůru, můžete je vidět!

Medvědi nezklamali a bezprostředně před MDŽ se probudili. V těchto dnech vyrážejí na první krátké …