Nejúspěšnější žáci, kteří uspěli v celostátních mezinárodních soutěžích, a jejich pedagogové převzali na krajském úřadě ocenění z rukou náměstka hejtmanky Rudolfa Salvetra a vedoucí odboru školství KÚPK Jaroslavy Havlíčkové.

Ocenění za úspěchy na poli celostátních a mezinárodních soutěží v oblasti astronomie, jazyků, literární činnosti, logického myšlení či matematiky převzalo celkem 24 žáků z Plzeňského kraje. Nejúspěšnějším byl Ondřej Sladký, student Gymnázia, Plzeň, Mikulášské náměstí. Ten získal dvě bronzové medaile z Mezinárodních olympiád v informatice, a to za poslední dva ročníky. Pořadatelem olympiád byl Singapur. Oba ročníky vzhledem k situaci proběhly distanční formou. Poděkování převzali také pedagogové úspěšných žáků, kteří v předmětových olympiádách vysoutěžili pro své školy finanční prostředky z programu Nadání 2021, které jsou určeny na nákup učebních pomůcek a vybavení.

Slavnostní atmosféru zpříjemnila hrou na violoncello oceněná žákyně plzeňské Konzervatoře Viktorie Kubálková.
Nadání 2021 je dotační program s cílem podporovat a rozvíjet talent a zájem žáků středních škol o přírodovědné, společenskovědní a jazykové obory, rozvíjet péči o nadané děti a mládež ve středních školách a zlepšovat materiální vybavení středních škol pro práci s nadanými žáky. Mezi střední školy v Plzeňském kraji, jejichž žáci se umístili na 1. – 3. místě v celostátních kolech a medailových pozicích v mezinárodních kolech předmětových soutěží ve školním roce 2020/2021, bylo rozděleno 270 000 Kč. Středním školám budou hrazeny výdaje určené na nákup učebních pomůcek a vybavení.

„Považuji podporu talentovaných žáků za neméně důležitou, než je podpora ostatních životních potřeb obyvatel Plzeňského kraje. Jsem velmi rád, že i v době koronavirové epidemie tito úspěšní žáci zvládli zátěž spojenou s distanční formou výuky a zároveň se věnovali tak náročným soutěžím,“ řekl náměstek hejtmanky pro oblast školství a sportu Rudolf Salvetr a dodal: „Velké poděkování si zaslouží také jejich pedagogové a ředitelé škol, kteří za stejně náročných podmínek své žáky podporovali.“