K už probíhajícím stavbám přibude v příštím roce modernizace úseku z Prahy-Ruzyně do Kladna. Naplno se rozběhne rekonstrukce hlavního nádraží v Hradci Králové a také stanice Česká Třebová, která projde celkovou přestavbou odpovídající jejímu významu pro osobní i nákladní dopravu.
Na důležité spojnici Brna a Přerova zahájí Správa železnic modernizaci dvou úseků mezi Nezamyslicemi a Přerovem. Tím fakticky vznikne rychlotrať, která bude součástí budoucí vysokorychlostní sítě v Česku. Po dokončení prací zde vlaky budou moct využívat dvoukolejnou trať pro rychlost 200 km/h. Celková proměna přeshraničního spojení západních Čech a Bavorska odstartuje rekonstrukcí stávající trati mezi Plzní, Nýřany a Chotěšovem. Začnou rovněž práce na elektrizaci a zkapacitnění trati z Týniště nad Orlicí do Solnice.
Na opravy a údržbu tratí půjde v příštím roce 19,25 miliardy korun. Tato částka se ale ještě navýší o prostředky určené na odstranění povodňových škod. Mezi nejvýznamnější akce příštího roku patří celková oprava ozubnicové dráhy z Tanvaldu do Kořenova, dále oprava trati Olbramovice – Sedlčany nebo kolejí a výhybek ve stanicích Příbram a Česká Kamenice. Obnova čeká také most přes řeku Jihlavu mezi stanicemi Jihlava a Jihlava město.