První žena kraje přivítala prvního muže Plzně – těší se na spolupráci

Hejtmanka Plzeňského kraje Ilona Mauritzová přivítala dnes   na půdě krajského úřadu nového primátora města Plzně Pavla Šindeláře, který byl v pondělí nově jmenován do své funkce. Jak uvedla, váží si toho, že první kroky pana primátora vedly právě   do sídla Plzeňského kraje.

„Je to dobré znamení i skvělý předpoklad pro naši budoucí spolupráci. Shodli jsme se na řadě témat, kde se budeme snažit o rozvoj města i celého regionu společně tak, aby byl ku prospěchu jeho občanům. Tím největším ale je a bude dokončení hlavní dopravní tepny, která usnadní život nám všem – západního silničního okruhu města, kde jsme spoluinvestoři. Máme skutečně mnoho společného. Jen namátkou zmíním každoroční několikamilionovou podporu provozu Divadla Josefa Kajetána Tyla nebo Plzeňské filharmonie, kde se dělíme o podíl na nákladech. Společně podporujeme i divadlo Alfa, projekt Depa Plzeň anebo velmi známé a oblíbené centrum Techmánie,“ komentovala návštěvu nového primátora Ilona Mauritzová.

Dokončení silničního „západního okruhu Plzně“, jeho druhé etapy mezi silnicemi Křimická (Chebská) – Karlovarská, však patří k těm největším a nejzásadnějším projektům, ať už z hlediska finančního, tak stavebně technického. „Je to nejnáročnější dopravní stavba, která si vyžádá 2,212 miliardy korun. V současné době je prostavěno již 1,422 mld. korun, z čehož kraj uhradil 1, 254 mld. korun a město Plzeň 168 milionů korun. Dobrá úzká spolupráce nás investorů – kraje a města je důležitá, protože na tuto dopravní tepnu budou navazovat další silniční úseky, které odvedou část dopravy ze zejména přetížené Karlovarské a Klatovské třídy. Stavby proto na sebe musejí dobře navazovat,“ říká Ilona Mauritzová.  Zatím jsou stavební termíny i vynakládané finanční částky na stavbu v souladu s  harmonogramem.  Stavba má být dokončena v únoru roku 2023.

Pavel Šindelář, nový primátor města Plzně, nahlíží na   silniční obchvat podobně, i on ho vidí jako nejdůležitější společný projekt města a kraje. „V Plzni jsme v posledních letech udělali v dopravě obrovský krok dopředu, a to jak v hromadné, tak individuální. Právě v oblasti individuální jsou pro nás výstavba západního a části východního okruhu naprosto klíčové. Dokončením druhé etapy západního okruhu propojíme Bory, Skvrňany, Křimice, Radčice a Severní Předměstí, tedy konkrétně nejrozsáhlejší průmyslovou zónu města s největšími sídlišti na severu Plzně, v nichž žije na 50 tisíc obyvatel. Svedení tranzitní dopravy po západním okruhu uleví dopravě v centru města, zmizet by z něj měly tisíce projíždějících vozů denně,“ vysvětlil Pavel Šindelář.

Podle jeho slov jde o největší dopravní stavby za poslední desítky let, nejsou jednoduché na přípravu ani na financování. I proto by rád poděkoval Plzeňskému kraji a Ředitelství silnic a dálnic, že jsou v tom společně. Zapomenout samozřejmě nechce ani na spolupráci se Správou železnic, s kterou společně   rekonstruují dopravní uzly v řádech miliard korun.

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Před 20 lety se bobr evropský vrátil na Šumavu

Správa Národního parku Šumava si již pro tradiční, celoroční téma letos zvolila návraty. V rámci …