Svůj recept na to, jak pomoci dopravní situaci v Plzeňském kraji představila dnes v Plzni koalice SPOLU. Region je totiž specifický tím, že je tvořen jedním velkoměstem a velkým počtem malých obcí, což klade velké nároky na dopravní infrastrukturu.
Proto chtějí požadovat urychlení dostavby obchvatů měst a obcí na silnicích první a druhé třídy, které jsou zatížené velkým množstvím tranzitní dopravy. Dalším specifikem je geografická poloha plzeňského regionu na hranicích s nejvýznamnějším ekonomickým partnerem – Německem. Proto budou iniciovat jednání o znovuzařazení kraje do systému vysokorychlostních tratí na trase Praha – Plzeň – Norimberk.
„Za alarmující považujeme fakt, že Správa železnic v současné době nepočítá se stavbou vysokorychlostní železnice přes Plzeň. Proto budeme iniciovat zahájení jednání s dotčenými orgány o znovuzařazení Plzně do systému vysokorychlostních tratí. Jestliže by byla Plzeň při stavbě vysokorychlostních tratí obejita, stala by se městem druhé kategorie, kam žádný významný investor s vysokou přidanou hodnotou nepřijde. Současně vysokorychlostní spojení Plzně s Prahou a se západní Evropou považujeme za atraktivní zejména pro mladou generaci. Chceme-li dál rozvíjet přeshraniční ekonomické vztahy a udržet v regionu vysoce kvalifikované odborníky, je proto třeba plánovat zcela novou vysokorychlostní trať Praha – Plzeň – Norimberk,“ říká lídr kandidátky SPOLU v Plzeňském kraji Martin Baxa (ODS).
K dalším prioritám patří silniční spojení mezi Plzní a Klatovy a obchvat Přeštic, kudy denně projíždějí desítky tisíc aut včetně kamionů. Dále pak na Plzni-jihu je to obchvat Losiné, Chválenic a Želčan, na Plzni-severu obchvat Plas a Kaznějova. Při hlavním tahu do regionu Horní Falce je pak prioritou přeložka kolem Líní, Zbůchu, Chotěšova a Stodu, které jsou silně zatížené kamionovou dopravou.