Větší zájem o nákup přes internet a výrobků pro domácnost

Meziročně se tržby očištěné o kalendářní vlivy v květnu zvýšily reálně o 2,0 %, bez očištění se snížily o 0,7 %. Tržby v maloobchodě po očištění o sezónní vlivy meziměsíčně vzrostly o 11,6 %.  Meziměsíčně se tržby v maloobchodě kromě motorových vozidel po očištění o sezónní vlivy zvýšily v květnu reálně o 11,6 %, v tom za pohonné hmoty vzrostly o 20,5 %, za nepotravinářské zboží o 17,7 % a za potraviny o 2,0 %.

Meziročně se maloobchodní tržby očištěné o kalendářní vlivy zvýšily o 2,0 %, přičemž za nepotravinářské zboží vzrostly o 6,1 % a za potraviny o 0,4 %, naopak za pohonné hmoty klesly o 9,4 %. V květnu 2020 bylo o dva pracovní dny méně než v květnu 2019.

Nejvyšší zájem přetrvával o nákupy zboží přes internet a zásilkovou službu (růst tržeb o 33,6 %). Ve specializovaných prodejnách s nepotravinářským zbožím se zvýšily nákupy spotřebitelů zejména v sortimentu výrobků pro domácnost (růst o 15,2 %). Naopak pokles tržeb zaznamenaly specializované prodejny s počítačovým a komunikačním zařízením (o 1,0 %), s výrobky pro kulturu, sport a rekreaci (o 1,9 %), s farmaceutickým, zdravotnickým a kosmetickým zbožím (o 9,0 %) a s oděvy a obuví (o 21,0 %). Tržby v nespecializovaných prodejnách s převahou potravin vzrostly o 0,2 %, naopak ve specializovaných prodejnách potravin se snížily o 29,2 %.

Cenový deflátor v maloobchodě kromě motorových vozidel ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 100,0 % a byl ovlivněn zejména vyššími cenami potravin, oděvů a obuvi, výrobků pro domácnost a farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží. Naopak klesly ceny výrobků pro kulturu, sport a rekreaci, počítačového a komunikačního zařízení a pohonných hmot.

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Před 20 lety se bobr evropský vrátil na Šumavu

Správa Národního parku Šumava si již pro tradiční, celoroční téma letos zvolila návraty. V rámci …