V roce 2017 zahynulo při dopravních nehodách celkově 64 motocyklistů, tedy o dva více než o rok dříve. Dalších 418 jezdců v jedné stopě bylo zraněno těžce (meziročně o 50 méně) a 2 173 lehce (oproti roku 2016 nárůst o 30 případů). Od roku 1993 byl pro motorkáře nejtragičtější rok 2007, kdy jich zemřelo 134, naopak nejpříznivější byl rok 2016 se 62 mrtvými. Od vzniku samostatné České republiky byl průměrný podíl motocyklistů na celkovém počtu obětí dopravních nehod každoročně 8,9 %, loni to bylo výrazně více – 12,7 %. V Plzeňském kraji zahynuli vloni tři motocyklisté, což je pouhých šest procent v celorepublikovém poměru.
„Je třeba zdůraznit, že smrtelné dopravní nehody již dávno nejsou doménou mladých motocyklistů. V roce 2017 přišlo za řídítky svého stroje o život 37 jezdců ve věku nad 35 let, tedy 58 % z celkového počtu 64 mrtvých motorkářů,“ upozorňuje Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
Motocyklisté byli účastníky celkově 2 919 dopravních nehod. Při nich zahynulo 66 osob. Sami jezdci v jedné stopě zavinili 1 684 nehod, jejich následkem zemřelo 40 lidí. Nejvíce obětí měli na svědomí jezdci sedlající stroje o objemu válců 460 – 850 cm3 (19), následují motorkáři na strojích o objemu 860 – 1 250 cm3 (12 mrtvých), s velkým odstupem pak jezdci na strojích o objemu do 100 cm3 (5 obětí), po 2 mrtvých bylo vinou těch, kdo jeli na motocyklech o objemu 101 – 450 a nad 1 250 cm3.
Nejčastěji loni umírali motocyklisté na Ústecku, kde jich přišlo o život 8. Následují kraje Středočeský, Jihočeský a Jihomoravský (po 7 obětech) a Liberecko společně se Zlínskem (po 6 usmrcených). Naopak nejméně obětí z jejich řad bylo v Praze, na Královéhradecku, Pardubicku a Vysočině (shodně po 2 mrtvých).