Zákaznické centrum Skupiny ČEZ v Plzni opět svítilo modře

Již desetkrát „Česko svítilo modře“,  přičemž Skupina ČEZ se připojila k celorepublikové kampani, jejímž cílem je porozumět světu lidí s autismem, podeváté v řadě. V noci z 2. na 3. dubna se tak napříč celou republikou rozzářily vybrané industriální, administrativní a další objekty modrou barvou. Na západě Čech to tradičně bylo Zákaznické centrum v Guldenerově ulici v Plzni.  

S poruchou autistického spektra žije v České republice více než 250 tisíc občanů, do života více či méně zasahuje dalším 500 tisícům jejich nejbližších. Počty nově diagnostikovaných případů narůstají a s nimi také iniciativy jednotlivců i odborníků napříč republikou. Světový den zvýšení povědomí o autismu, který připadá právě na 2. dubna, má za cíl zvýšit informovanost veřejnosti o poruchách autistického spektra. V tento den se lidé na celém světě zapojují do osvětové kampaně s názvem Česko svítí modře, kterou iniciuje platforma Naděje pro autismus.

„Podpoře organizací, které pomáhají lidem s poruchou autistického spektra, se věnujeme dlouhodobě. Projekty zaměřené na tuto oblast najdou uživatelé v aplikaci EPP-Pomáhej pohybem nejen v dubnu, který je tradičně tématu autismu dedikován, ale v podstatě po celý rok. Pohyb přirozeně bourá bariéry a spojuje, proto je EPPka skvělým nástrojem, jak o problematice autismu dát vědět co nejširší veřejnosti,“ říká ředitelka Nadace ČEZ Michaela Ziková. Do pomoci konkrétním organizacím, které  klientům s autismem a jejich rodinám pomáhají, se tak může aktivně zapojit díky Nadaci ČEZ i veřejnost. Uživatelé „eppky“ mohou už nyní připisovat body ze svých sportovních aktivit hned několika neziskovým organizacím, které se zabývají jak osvětou o lidech s autismem nebo přímo péčí o jednotlivce nebo rodiny s dětmi s poruchou autistického spektra.

Zatímco letos byly jako první, tedy nyní v dubnu, nasazeny do aplikace EPP-Pomáhej pohybem projekty organizací z jiných krajů, vloni si tak díky veřejnosti sportující se zapnutou „eppkou“ přišlo na své plzeňské Občanské sdružení ProCit, které potřebovalo 97 020 korun k uhrazení nákladů za ubytování a stravu během týdenního vzdělávacího sportovně-relaxačního pobytu pro rodiny, které pečují o děti s autismem. Potřebnou finanční injekci (50 904 Kč) na další podobný pobyt  pak získalo i díky Oranžovému kolu Nadace ČEZ během plzeňského Festivalu na ulici. ProCit je rovněž pravidelným účastníkem velikonočních a vánočních trhů energetiků, které se konají právě v plzeňské centrále Skupiny ČEZ v Guldenerově ulici.

Česko svítí modře je celorepubliková akce pořádaná platformou Naděje pro autismus a zároveň je součástí celosvětové kampaně „Light It Up Blue!“, jejímž smyslem je upozornit veřejnost na existenci autismu a vyjádřit podporu lidem, kteří s touto celoživotní jinakostí žijí a také jejich rodinám. Mottem letošního jubilejního 10. ročníku je „POZNÁNÍ-POCHOPENÍ-PŘIJETÍ“, které symbolizuje milníky cesty od počátečního odmítání jakékoliv odlišnosti, přes POZNÁNÍ, které nám pomáhá POCHOPIT a posléze také PŘIJMOUT jinakost lidí na spektru autismu.

 

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Před 20 lety se bobr evropský vrátil na Šumavu

Správa Národního parku Šumava si již pro tradiční, celoroční téma letos zvolila návraty. V rámci …