Rada Karlovarského kraje odsouhlasila výsledek výběrového řízení na zajištění přepravy cestujících ve veřejné drážní osobní dopravě na lince P1 ZÁPAD. Smlouva o provozu spěšných vlaků na trati z Plzně do Karlových Varů bude na dalších 15 let uzavřena se společností České dráhy.
„V letošním roce končí smlouva na provozovaní tratě, která se označuje P1 Západ ve směru Plzeň – Cheb – Karlovy Vary. Proběhl nový tendr, do něhož se přihlásily dvě společnosti, a to České dráhy a ARRIVA vlaky. České dráhy nabídly výrazně nižší částku za takzvaný vlakokilometr, což znamená, že jsou vítězem tohoto výběrového řízení. Celkové náklady na jeden rok na provozování této trati jsou v objemu 70 milionů korun, což během těch 15 let, na které se smlouva uzavírá, činí přes 1 miliardu korun,“ uvedl hejtman Petr Kulhánek.
Ročně ujedou vlaky na této trati necelých 824 tisíc vlakokilometrů, přičemž pro Plzeňský kraj činí dopravní výkon 313,7 tisíc vlakokilometrů a pro Karlovarský kraj 510 tisíc vlakokilometrů. České dráhy nabídly v soutěži cenu 137,24 korun bez DPH za každý vlakokilometr, což je o několik desítek haléřů méně, než za kterou jezdí na této lince doposud. Pokud bychom provedli mezikrajské srovnání, jde o jednu z vůbec nejnižších cen za provoz elektrických vlaků v zemi. Stále ovšem ještě běží zákonná lhůta pro podání námitek. V rámci smlouvy o veřejných službách budou na trati provozovány stávající čtyři moderní nízkopodlažní klimatizované motorové jednotky Regiopanter. Mezi jejich standardní výbavu patří pohodlná látková sedadla s područkami a opěrkami, zásuvky, Wi-Fi či například schránky na informační materiály. Podle zadávací dokumentace má vítěz pořídit ještě další dvě jednotky, které budou na lince jezdit od roku 2026.