V těchto dnech vznikají v ulicích Plzně západně od Klatovské třídy základy pro nové parkovací automaty. Město tam rozšíří zónu placeného stání F. Zahájení provozu nové zóny se předpokládá na přelomu října a listopadu letošního roku. Hodina parkování bude stát 10 korun v pracovní dny od 7 do 19 hodin, za roční parkovací kartu zaplatí rezident 700 korun.
Nová zóna zahrne celé území ohraničené řekou Mže na severu, křižovatkou Tylova x Skvrňanská a areálem Škoda na západní straně, dále stanicí Plzeň-Jižní Předměstí na jihu a Klatovskou třídou a hranicemi zóny C na východě.
„Už po loňských volbách jsme se jako vedení města zavázali svým programovým prohlášením pokračovat v konceptu rozšiřování placených parkovacích zón. I když se možná některým řidičům tento trend nelíbí a chtěli by parkovat svá auta všude ve městě zdarma, nelze to. Pokud nechceme dopravu ve městě dál zahušťovat, je regulace parkování jeden z nástrojů, který musíme uplatňovat. Rozšiřovat parkovací zóny, budovat záchytná parkoviště P+R a stanovením ceny parkovného a jízdného motivovat lidi, aby používali kvalitní veřejnou dopravu, kterou v Plzni máme,“ řekl Aleš Tolar, náměstek primátora pro dopravu a životní prostředí.
Hlavním efektem zón placeného stání je, aby rezidenti mohli vždy najít volné místo a nedocházelo k přetížení ulic. Pokud by město parkování neregulovalo, poptávka by na většině území města převýšila nabízený počet parkovacích míst a došlo by k přeplnění ulic a omezení dalších funkcí veřejného prostoru.
„Zřízení zón je výhodné zejména pro osoby s trvalým pobytem v území, protože si mohou zakoupit levnější dlouhodobé parkovací oprávnění. Ostatní uživatele má tento systém přimět ke zkrácení doby parkování, většímu využívání jiných forem přepravy anebo k většímu využívání záchytných parkovišť mimo zpoplatněnou zónu,“ doplnil náměstek Tolar.