Česká pošta rozšiřuje pobočky pro služby Úřadu práce

Už začátkem června 2024 spustily Česká pošta a Úřad práce  pilotní projekt, díky kterému mohli klienti na vybraných pobočkách České pošty podat žádost o digitalizované dávky v oblasti státní sociální podpory. Konkrétně se jedná o žádosti o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení.

Pilotní ověření této vzájemné spolupráce se rozběhlo v pondělí 3. června 2024 v Liberci a následně se od 1. července připojilo dalších 50 poboček České pošty v Ústeckém a Libereckém kraji a Kraji Vysočina. Do konce roku 2024 se počet vybraných poboček rozšířil na 57 a od 20. ledna 2025 přibude dalších 39 pošt, kde lze vyřídit zmíněné tři dávky, a to včetně doložení potřebných dokumentů vztahujících se k výše uvedeným dávkám (doložení příjmů, nákladů, přidání či odebrání společně posuzovaných osob atd.). 

„Během půl roku, kdy pro klienty Úřadu práce fungujeme jako chytrá podatelna, se ukázalo, že technicky, personálně a odborně jsme schopni tuto agendu vykonávat. Česká pošta má pobočky po celé České republice a není důvod je nevyužít i pro jiné než klasické poštovní služby. Aktuálně rozšiřujeme možnost vyřídit agendu Úřadu práce o 39 poboček, do poloviny roku počítáme s celkem 752 poštami s přepážkou Úřadu práce,“ říká Martina Ivanová, ředitelka pobočkové sítě České pošty.

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Objevte život mokřadů aneb 3x 30 dnů pro mokřady

Český svaz ochránců přírody (ČSOP) chce upozornit na to, že ochrana našich mokřadů je stále …