Díky zatím provizornímu řešení, jsou tramvajové zastávky na náměstí T. G. Masaryka v Plzni bezpečnější. Město nechalo o uplynulém víkendu nainstalovat podél ostrůvku na Klatovské třídě betonovou vodicí stěnu a rozšířit nástupiště ve směru na Bory. Současně zpracovává projekt na trvalé stavební úpravy rizikových zastávek, realizovat jej chce v roce 2026. Do konce letošního srpna město plánuje obdobnou úpravu zastávky i na Chodském náměstí ve směru na Bory, tedy z centra. Úpravy pro město zajišťuje Správa veřejného statku.
„Z četných dotazů od občanů vím, kolik lidí stávající stav trápí. Jsem proto rád, že provizorními úpravami dokážeme okamžitě zvýšit bezpečnost na zastávkách, které jsou frekventované a které využívají i děti z místních škol. Trvalé stavební úpravy místa jsou nezbytné a jsou pro nás prioritou,“ řekl primátor Plzně Roman Zarzycký.
Nástupní ostrůvky na Klatovské nevyhovují, jsou velmi úzké, krátké, nacházejí se na frekventovaném místě a nezvládají nával cestujících. Chyběla na nich i ochrana čekajících, například ve formě zábradlí.
„Ve směru na Bory byla zastávka rozšířena o více než jeden metr na celkových 2,7 metru. Zvětšení šířky nástupiště je provedeno na úkor jednoho jízdního pruhu. Tyto úpravy by ale neměly příliš negativně zasáhnout automobilový provoz. Navržené úpravy jsme ověřovali matematickým výpočtem. Například ve směru na Bory, podél zastávky U Práce, prochází pouze jeden jízdní pruh, proto bylo možné přistoupit ke stejnému opatření i v navazujícím úseku na Masarykově náměstí,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.
Město nyní zpracovává projekt úpravy zastávek, při jehož realizaci nahradí betonové prvky normální stavební řešení. Dojde i k rozšíření ostrůvku v opačném směru, tedy do centra, v tomto směru však budou dva jízdní pruhy podél ostrůvku zachovány.