Plzeňský Prazdroj přichází s další novinkou v rámci svého programu Volba sládků. Po listopadovém ležáku První, který vařil spolu s Pivovarem Matuška, nyní nechá samotné spotřebitele, aby si zvolili, jaké pivo chtějí uvařit. To pak nabídne během června ve více než dvanácti stovkách tuzemských hospod a restaurací.
Rozmarná volba, jak se interaktivní projekt jmenuje, je v tomto rozsahu v Česku jedinečná, protože veřejnost může výsledný produkt ovlivnit od začátku do konce. „Název projektu odkazuje na poetiku knihy Vladislava Vančury. Zvolili jsme jej s ohledem na začátek léta, kdy vybraný speciál nabídneme v hospodách. Jsme opravdu zvědaví, pro jaká piva se lidé budou rozhodovat, jejich hlasování a komentáře nám navíc pomohou i do budoucna v přípravě našich dalších speciálů v rámci Volby sládků,“ uvádí sládková Lenka Straková.
Hlasování probíhá na internetu po celý leden, kdy si lidé na interaktivní webové stránce postupně vybírají jednotlivé parametry piva. Nejprve si zvolí jednu ze dvou základních kategorií piv – spodně nebo svrchně kvašené. Poté přijdou na řadu další aspekty jako je barva piva, stupňovitost nebo obsah alkoholu. Samotný proces hlasování probíhá hravou formou a všechny možnosti jsou vždy pečlivě vysvětleny. Kompletní informace i odkaz na interaktivní hlasovací stránku lidé najdou na webu www.volbasladku.cz.