Lázeňské město Bad Birnbach, zasazené v malebných rottalských loukách a kopcích, je v celé německy mluvící oblasti známé jako „venkovské lázně“. Odtud pochází mnoho inovací zejména v oblasti lázeňské medicíny a rozvoje venkova. V Lázních Bad Birnbach jsou především termální koupele Rottal Terme, které jsou jedny z nejmodernějších termálních lázní v celé Evropě. Termální svět v krásné a půvabné bavorské krajině má pro každého ten správný recept na relaxaci a odpočinek.

Celkem 2600 metrů čtverečních vodní plochy a přes třicet teplých bazénů s termální vodou jsou připraveny i pro nejnáročnější klientelu. Teplota termální vody se pohybuje od 26 do 40 stupňů Celsia, takže každý si vybere ten správný bazén, který mu bude plně vyhovovat. Zdejší voda obsahuje fluorid sodný, bikarbonát a chlorid. Tato voda blahodárné působí především na deformující onemocnění kloubů, chronických zánětlivých revmatických onemocnění a chronických degenerativních páteřních poruch a revmatismu.

A právě tyto lázně spolu s okresem Rottal-Inn se zasadily o důležitou kapitolu v historii veřejné dopravy. Byl zde představen první veřejný autobus s autonomním řízením. Prezentace projektu proběhla již na jaře letošního roku. Lidé si mohli jízdu autobusem vyzkoušet na zkušební trase. Aby se projekt mohl realizovat, spojili se lidé odpovědní za oblast a tržní město s vývojáři z Deutsche Bahn, Regionalbus Ostbayern a francouzskou společností „easy mile“.
Bad Birnbach se ukázal jako ideální místo pro testování. Jako druhý krok se v tomto roce připojí místní vlaková stanice, která je vzdálena asi jeden a půl kilometru od centra města. Rottalbahn jezdí do Bad Birnbachu každou hodinu. Odteď se lze autobusem s autonomním řízením snadno a pohodlně dostat ke každému příchozímu a odchozímu vlaku. „Poslední kilometr“ k centru je tak vyřešen. Vzhledem k tomu, že veřejná doprava hraje stejně důležitou roli v koncepcích rozvoje okresu i tržní obce jako elektromobilita, rychle se všem zúčastněným stranám objevila shodná představa.

Provozu v Bad Birnbachu předcházelo měsíční testování v areálu společnosti v Lipsku. Zde bylo možné nasbírat potřebné zkušenosti. Autobusy jsou bezbariérové a přístupné pro osoby se zdravotním postižením. Bezpečnost je vždy nejdůležitější. Rychlost bude zpočátku omezena na 15 km / h. Autobus je také vybaven řadou senzorů. GPS a sledovací zařízení zajišťují bezpečnost cestujících a ostatních účastníků silničního provozu. Trasa je přesně naprogramována a autobusem „osvojena“. Kromě toho bude v pilotní fázi na palubě doprovod, který bude moci kdykoliv zasáhnout.