Rekonstrukce hlavního nádraží vrátila život nevyužívaných prostor

Vlaková doprava je na vzestupu. České dráhy proto chtějí při čekání na vlak poskytnout cestujícím také hezké prostředí. Novou podobu výpravní budovy  tak mají už i v Plzni.   Nově mohou lidé využívat jasný centrální prostor pokladen, nakoupit si v rozšířené obchodní pasáži anebo si zajít před odjezdem na oběd do restaurace na samotném nástupišti. Barevnost se vrátila k původní krémové a šedé. Hlavní halu doplnila replika původní historické dlažby. 

Nejvýraznější změna interiéru se stala v horní hale, která nově získala charakter obchodní pasáže. Funkce nádraží se tak rozšířila dle aktuálních trendů na jakýsi dopravní a obchodní hub, v němž se lidé nebojí čekat na další vlakový spoj. Obchodní plochy narostly o 150 m2.  Nepřehlédnutelné je také výrazné prosvětlení horní haly. 

Ateliér A8000 přistoupil k proměně interiéru historického nádraží sebevědomě, ale s respektem k původnímu domu. Došlo tak například ke změně barevnosti. Nově tak interiéru, stejně jako tomu bylo před padesáti lety, vévodí citlivé a nerušivé šedé, bílé a krémové odstíny. Nádraží tím změnilo výraz a získalo ztracenou noblesu. Interiér doplnil odolný sedací nábytek z litého materiálu jako je corian. Dlažba je provedena jako replika původní historické dlažby.

Zásadní úpravou prošla centrální pokladna pro prodej jízdenek i informační centrum. Cestující si mohou koupit jízdenky od všech přepravních společností na jednom místě, což dosud nebylo možné. Architekti usilovali především o zpřehlednění prostoru a jeho vizuálním sjednocení. Ústřední pokladny proto spojil černý pult s minimalistickým designem. Všechny toalety jsou bezbariérové, nevidomým a sluchově postiženým pomáhají nové systémy orientace. Celý prostor je sledován bezpečnostními kamerami. (Foto Ondřej Bouška)

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Objevte život mokřadů aneb 3x 30 dnů pro mokřady

Český svaz ochránců přírody (ČSOP) chce upozornit na to, že ochrana našich mokřadů je stále …