Dlouho očekávaná stavba stezky po zrušené železniční trati pod vrchem Chlum vedoucí až do Chrástu začíná letos na jaře. Na necelých 6 kilometrů dlouhý úsek mimo katastr města, který staví Plzeňský kraj, naváže Plzeň letos krátkým, přibližně 320 metrů dlouhým, napojením na stávající cestu pod Chlumem.
Na stavbu kraje chce město ideálně ještě letos navázat posledním úsekem stezky po tělese bývalé železniční tratě dlouhým 1,3 kilometru. Nezůstane ale jen u stezky. SVSMP tam chce ještě letos vybudovat dva nenáročné flowtraily vhodné pro trénink jízdy v terénu. Podobně, jako je tomu u delších stezek po bývalé železnici zahraničí, i tady vznikne zázemí s bufetem, které postaví čtvrtý městský obvod. Jen kousek od něj plánuje vybudovat také tzv. pumptrack, tedy hřiště pro kola s boulemi propojenými asfaltovými chodníčky.
Bezpečnější přejíždění ul. 17. listopadu na kole
Se stoupajícím cyklistickým provozem v Plzni je třeba upravovat některá místa na frekventovaných cyklotrasách. „Letos se chystá úprava přechodu přes ulici 17. listopadu u křižovatky u Polikliniky Bory. K stávajícímu přechodu pro chodce zde vznikne navíc ještě přejezd pro cyklisty. Upraveny budou i navazující úseky cyklostezek pro lepší průjezd z Raisovy do Čechovy ulice,“ upřesnil náměstek Aleš Tolar.
Další nové cyklostojany
Dalších 200 stojanů tvaru obráceného písmene U pro 400 kol chce letos instalovat SVSMP po celém městě. Nyní připravuje soupis vhodných lokalit a prověřuje, zda je na nich instalace stojanů z hlediska uložených inženýrských sítí a jejich ochranných polí možná. Uvítá i podněty od cyklistické veřejnosti nejlépe e-mailem i s fotografií navrhovaného místa. Návrhy lze zaslat na cyklo@plzen.cz.