Svoji první elektrickou formuli už testují v závodech v Mostě

Plných 18 tisíc hodin strávili na vývoji svého prvního elektrického monopostu studenti a studentky Západočeské univerzity v Plzni (ZČU). Tým UWB eRacing Team Pilsen si většinu komponent vyrobil sám.  Tento týden je v Mostě čekají první závody.  

Před formulovým studentským týmem ZČU stál   nelehký úkol – postavit monopost s výlučně elektrickým pohonem. Dosud vždy pracovali a závodili pouze se strojem se spalovacím motorem, který mezi ročníky studentských závodů postupně upravovali. Formula Student je nejrozšířenější vzdělávací univerzitní soutěž na světě, které se pravidelně účastní přes 800 vysokých škol.  Monopost ZČU s označením UWB E01 pohání elektrické motory Fischer o výkonu 80 kW, měnič vyvinutý na ZČU a skořepinový rám z uhlíkových vláken.

„Pro stavbu naší historicky první elektrické formule jsme se rozhodli použít komponenty, které jsou z převážné většiny vlastního návrhu a výroby,“ řekl Richard Sivera, vedoucí elektrické sekce. „Využití komponent, které jsme si vyrobili na míru, nám umožňuje maximalizovat výkon a efektivitu monopostu, což bude klíčové pro náš úspěch v nadcházejících závodech,“ doplnil Ondřej Lukeš, vedoucí strojní sekce. Elektrická formule musí zvládnout 8 disciplín zaměřených na rychlost, obratnost nebo spotřebu paliva. Hodnotí se ale také efektivní hospodaření týmu s penězi.

Kvalitu sestavených formulí poměřují studenti a studentky z jednotlivých univerzit  už v tyto dny v  prvním závodě na Autodromu v Mostě. O měsíc později je pak čeká mezinárodní závod v portugalském Castelo Branco. Pro svou první sezónu s elektrickým pohonem si UWB eRacing Team Pilsen stanovil cíl umístit se mezi 20 nejlepšími týmy v kategorii elektrických monopostů a dosáhnout TOP 10 alespoň ve dvou z osmi disciplín.

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Chov skotu se v kraji daří, naopak pokles byl patrný v případě telat

V loňském roce   se stav skotu v Plzeňském kraji meziročně navýšil a ke konci roku byl čtvrtý nejvyšší …