Zcela nové, moderní motorové jednotky RegioFox vyjely do Plzeňského kraje. Ten je jedním z prvních v Česku, kde České dráhy nový typ vlaku nasazují. Lišky, jak se dvoučlánkovým motorovým jednotkám říká, vyjely do pravidelného provozu s cestujícími na konci července. Do konce roku jich bude nasazeno celkem deset.
České dráhy si od polské společnosti PESA objednaly celkem 106 RegioFoxů, letos by jich do provozu mělo být uvedeno téměř 60. S novými vlaky se mohou cestující svézt na linkách: P4 Plzeň – Žihle, P13 Plzeň – Bezdružice, P21 Rokycany – Nezvěstice, P22 Plzeň – Radnice, P24 Železná Ruda-Alžbětín – Klatovy. „Tyto moderní jednotky nabídnou vyšší komfort, spolehlivost a ekologičtější provoz, což výrazně zlepší kvalitu regionální dopravy v západních Čechách,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.
Motorové jednotky RegioFox jsou bezbariérové, klimatizované vlaky vybavené širokou paletou služeb pro pohodlné cestování do zaměstnání, školy nebo za volnočasovými aktivitami. Vybaveny jsou motory Rolls-Royce s možností využívat nejnovější generaci šetrných paliv HVO a splňují nejpřísnější emisní normu EURO 6. Představují tak jedny z nejekologičtějších dieselových vlaků v Evropě. Nové vlaky tak splňují veškeré požadavky pro moderní cestování. Samozřejmostí je moderní bezbariérové WC a tichý oddíl v kvalitě první třídy bez příplatku. Vozidla se pohybují rychlostí až 120 km/h, mají kapacitu 115 míst k sezení a pojmou 8 jízdních kol, 3 kočárky a 2 invalidní vozíky.
Provoz veřejné dopravy dnes v Plzeňském kraji zajišťuje 317 modrých autobusů, 24 elektrických vlaků RegioPanter dopravců ČD a ARRIVA vlaky, 9 motorových jednotek RegioShark dopravce ČD a 8 modrých nízkopodlažních motorových jednotek RegioShuttle RS1 dopravce GW Train Regio a nyní nově příchod 10 nových RegioFoxů.
Plzeňský kraj hradí dopravci ze svého rozpočtu na jeden kilometr provozu vlaku kompenzaci zhruba 190 korun. Celkově kraj objednává u všech dopravců vlaky v rozsahu více jak 6 milionů kilometrů, roční náklady pro krajský rozpočet na zajištění dopravní obslužnosti železniční dopravou přesahují jednu miliardu korun. Na všech spojích platí přívětivý tarif Integrované dopravy Plzeňského kraje (IDPK).