Nakoupit základní potraviny, vyzvednout léky, vyvenčit psa, ale i poskytnout psychologickou podporu je úkolem Kontaktního centra, které spustilo město Plzeň v úterý 17. března v 8 hodin. Jeho cílem je zajistit nákup a další pomoc seniorům, kteří jsou nejrizikovější skupinou v populaci z důvodu šíření pandemie koronaviru způsobující onemocnění Covid-19. Cílem České republiky je ochránit starší populaci, seniorům doporučila vláda nevycházet z domova, proto město obratem zřídilo krizovou linku 378 032 222, na níž mohou o pomoc požádat kromě seniorů také rodiče samoživitelé a lidé v opravdu krizové situaci.
Díky Kontaktnímu centru se daří přesvědčovat seniory, aby v těchto dnech z domu vycházeli jen minimálně a vše nutné jim město Plzeň díky dobrovolníkům zajistilo. Pracovník centra si volajícího vyslechne, poradí mu, poskytne i psychickou podporu. V případě, že dotyčný něco potřebuje, tak pracovník zaznamená požadavek a následně vyšle dobrovolníka, aby úkol splnil. V případě nutnosti výjezdu dobrovolníka bude klient telefonicky informován, v jakém čase se u něj dobrovolník přihlásí, a bude mu sděleno jméno a číslo dobrovolníka. Když se bude jednat o nákup, klient si připraví seznam a finanční obnos, který dá do obálky. Dobrovolník se prokáže průkazem, zajede pro nákup, předá ho klientovi a vrátí zbylou finanční hotovost. Centrum bude fungovat až do odvolání.
Město Plzeň také připravilo pro občany formulář na svém webu, pomocí kterého se mohou obracet na město se svými dotazy a podněty k situaci v Plzni v souvislosti s epidemií Covid-19, nebo pokud potřebují pomoc či ji chtějí nabídnout (https://www.plzen.eu/pomahajici/).