Domů / Plzeňský rozhled / Letní dílna pro učitele se nesla v duchu šifer a luštění

Letní dílna pro učitele se nesla v duchu šifer a luštění

Najít ztracenou třídní knihu, to byl úkol letošní Letní dílny v Centru robotiky. Pro skoro 50 přihlášených pedagogů jsme přichystali čtyři dny plné dobrodružství a zábavy, inspirace do výuky a hlavně luštění šifer, kódů a hledání nápověd. Všechny tři týmy učitelů měly totiž jediný úkol – plnit zadání, získávat indicie a vypátrat, kde je třídní kniha ukrytá.

Byla to opravdu legrace a stejně tak, jak to děláme s dětmi, totiž, že je zábavnou formou učíme, naučili jsme i pedagogické pracovníky informatickému myšlení digitálním kompetencím. Seznámili se s velkým množstvím robotů, online nástrojů a aplikací. A hlavně to, jak je jednoduše a hravě zakomponovat do školní výuky.

Letní dílnu uspořádali kolegové už potřetí a i v letošním roce se jí zúčastnili pedagogové základních škol z celé České republiky.     Centrum robotiky patřilo v závěru července skoro padesátce učitelů, kteří se chtěli poprat s novým Rámcovým vzdělávacím programem. Lektoři jim představili změny, které RVP do výuky přináší. A luštění šifer z dílny Luďka Hrnčíře z organizace Cryptomania bylo příjemným bonusem.

„Cílem Letní dílny bylo účastníky inspirovat, motivovat, předat jim nové znalosti, dovednosti a zkušenosti a hlavně jim ukázat, že se nemusí změn ohledně rámcového vzdělávacího programu bát, ale naopak je využít pro kvalitu své výuky. Stejně tak jsme ale cílili na to, aby si u nás pedagogové odpočinuli a užili si čtyři příjemné dny,“ konstatovala Martina Ceková, ředitelka Centra robotiky v Plzni.

A jak se Letní dílna líbila samotným absolventům? Někteří si ji vyzkoušeli poprvé, jiní přišli už potřetí. Ať to byl prvňáček nebo třeťák, všichni byli nadšeni a už se těší na další ročník.

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Oslava 10. výročí EHMK pomáhá kulturním projektům

Plzeňští radní  rozhodli, že speciální  dotační  program podpoří projekty, které budou nejrůznější  organizace  a spolky …