Najít ztracenou třídní knihu, to byl úkol letošní Letní dílny v Centru robotiky. Pro skoro 50 přihlášených pedagogů jsme přichystali čtyři dny plné dobrodružství a zábavy, inspirace do výuky a hlavně luštění šifer, kódů a hledání nápověd. Všechny tři týmy učitelů měly totiž jediný úkol – plnit zadání, získávat indicie a vypátrat, kde je třídní kniha ukrytá.
Byla to opravdu legrace a stejně tak, jak to děláme s dětmi, totiž, že je zábavnou formou učíme, naučili jsme i pedagogické pracovníky informatickému myšlení a digitálním kompetencím. Seznámili se s velkým množstvím robotů, online nástrojů a aplikací. A hlavně to, jak je jednoduše a hravě zakomponovat do školní výuky.
Letní dílnu uspořádali kolegové už potřetí a i v letošním roce se jí zúčastnili pedagogové základních škol z celé České republiky. Centrum robotiky patřilo v závěru července skoro padesátce učitelů, kteří se chtěli poprat s novým Rámcovým vzdělávacím programem. Lektoři jim představili změny, které RVP do výuky přináší. A luštění šifer z dílny Luďka Hrnčíře z organizace Cryptomania bylo příjemným bonusem.
„Cílem Letní dílny bylo účastníky inspirovat, motivovat, předat jim nové znalosti, dovednosti a zkušenosti a hlavně jim ukázat, že se nemusí změn ohledně rámcového vzdělávacího programu bát, ale naopak je využít pro kvalitu své výuky. Stejně tak jsme ale cílili na to, aby si u nás pedagogové odpočinuli a užili si čtyři příjemné dny,“ konstatovala Martina Ceková, ředitelka Centra robotiky v Plzni.
A jak se Letní dílna líbila samotným absolventům? Někteří si ji vyzkoušeli poprvé, jiní přišli už potřetí. Ať to byl prvňáček nebo třeťák, všichni byli nadšeni a už se těší na další ročník.