Po dvou covidových letech zvýšil Prazdroj prodeje v Česku

Plzeňský Prazdroj loni zaznamenal po dvou covidových letech, kdy jeho prodeje klesaly, růst. V Česku prodal celkem 7,3 milionu hektolitrů piv, tedy o téměř 12 procent víc než v roce 2021. Dařilo se všem jeho hlavním značkám. Díky cílené a dlouhodobé podpoře gastronomie se pivovaru podařilo také nastartovat prodeje v hospodách a restauracích, které odebírají jeho pivo.  

„Předchozí dva roky naše domácí prodeje klesaly. Přesto jsme se snažili investovat do podpory hospod a restaurací, aby dokázaly nesnadné covidové období překonat. Většině z těch, kterým dodáváme pivo, se to podařilo a rok 2022 pro ně opět znamenal oživení. Bohužel přišla energetická krize a vysoká inflace, takže restart gastra a návrat k období před pandemií je zatím tak na půli cesty, takže výzvy jsou stále velké,“ říká obchodní ředitel Plzeňského Prazdroje Tomáš Mráz.

Péče Prazdroje o hospody se netýká jen čepování, ale je komplexní. Pivovar jim bezplatně poskytuje vybavení, jako výčep, sklo nebo vybavení zahrádek. Nabízí jim také vlastní rozvojové a školicí programy, které majitelé a provozovatelé podniků i jejich personál využívají a zlepšují tím své dovednosti.

K meziročnímu navýšení tuzemských prodejů pomohly Prazdroji i jeho produktové inovace, především pak loňské novinky nealkoholického Birellu. Jeho čtyři nové ochucené varianty se umístily na prvních místech v žebříčku prodejů loňských pivních inovací podle měření společnosti Nielsen.  

BIO Mgr. Jana Mertová

Mohlo by vás zajímat

Před 20 lety se bobr evropský vrátil na Šumavu

Správa Národního parku Šumava si již pro tradiční, celoroční téma letos zvolila návraty. V rámci …