Silničáři ze všech pracovišť Ředitelství silnic a dálnic ČR se připravují na zimu s koronavirem, ale i na krizový scénář, kdy by museli povolat do svých řad například i zaměstnance stavebních firem nebo zemědělce s traktorem.
Největší problém by totiž znamenal výpadek řidičů techniky. Ve hře je proto rozdělení zaměstnanců do skupin, měření teploty, oddělené šatny pro řidiče sypačů nebo samostatné prostory pro dispečery.
Krajské správy a údržby se obávají zejména vyšší absence řidičů. „Když bude potřeba, využijeme 72 takzvaných radličkářů,“ uvedl Miroslav Doležal, generální ředitel Správy a údržby silnic Plzeňského kraje. „Ti vlastní traktor a s pomocí radlice budou udržovat komunikace ve svém okolí,“ dodal Doležal.
Zaměstnanci jsou vybaveni hygienickými potřebami. Pravidelně jim je měřena teplota před nástupem do práce. Veškerá pracoviště a vozidla jsou po směně dezinfikována.